Een goed voorbeeld doet goed volgen. Stel je voor dat je een fabrikant bent met de behoefte aan een centraal template waarin je het assortiment en de listings per retailer beheert. Vanuit deze enkele bron worden andere systemen gevoed, zoals prijzen in SAP of het managen van promoties. Aan de hand van dit voorbeeld leggen we het SYNCSMART framework verder uit.
Bij het openen van het SYNCSMART framework wordt de gebruiker direct naar een startpagina geleid. Vanaf deze centrale locatie kan de gebruiker navigeren naar verschillende onderdelen van de oplossing, zoals de assortimentsmanager. Via toggle-schakelaars kunnen andere relevante secties naar wens worden verborgen of zichtbaar gemaakt.
In het SYNCSMART framework wordt masterdata opgeslagen in een standaardmap. Elke keer als het framework wordt geopend, worden alle databronnen automatisch opnieuw geladen als de opslagdatum is gewijzigd. Gebruikers kunnen voor elke databron instellen of deze automatisch moet worden ververst, of dat dit handmatig moet worden geactiveerd.
Binnen elk sheet van het SYNCSMART framework kan beveiliging worden ingesteld om te voorkomen dat gebruikers per ongeluk wijzigingen aanbrengen die het template kunnen beschadigen. Daarnaast biedt het framework de mogelijkheid om de kleurstelling van alle standaard elementen aan te passen, zodat deze naadloos aansluit bij de huisstijl van de klant.
Bij het ontwikkelen van een klantspecifiek template binnen het SYNCSMART framework, wordt rekening gehouden met toekomstige wijzigingen. Dataconnecties worden initieel opgezet via een update-optie. Na de uitrol is het mogelijk om kolommen, knoppen en kleurstellingen aan te passen, evenals vele andere wijzigingen door te voeren. Indien er updates beschikbaar zijn, worden deze bij het openen van het template automatisch geïnstalleerd, waarna de gebruiker hierover wordt geïnformeerd.
De oplossing in dit voorbeeld stelt de gebruiker in staat overzicht te houden op het assortiment. Om onbedoelde wijzigingen te voorkomen wordt de sheet eerst in edit modus gezet. Vanuit de data connectie met de product masterdata kunnen de actieve artikel codes gekopieerd worden, aangevuld met status en listing informatie. Vervolgens wordt middels een button de product informatie aangevuld met de overige masterdata vanuit de bronsystemen, in dit geval SAP.
Na het bijwerken van wijzigingen wordt de opslagmodus geactiveerd, wat automatisch updates van de exports triggert. Deze kunnen vervolgens gekoppeld worden aan andere bestanden, zoals de pricing manager zodat deze met de meest recente informatie wordt gevoedt. Power Automate kan worden ingezet om de laatse versies automatisch te kopiëren naar de invoermap van relevante bestanden zoals de pricing manager.
© SYNSCMART.NL door WORKSMARTER.NU 2024. Alle rechten voorbehouden.
We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden
Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.